Det händer en del

För några veckor sedan kollade jag runt på Arbetsförmedlingens hemsida och hittade ett jobb som intresserade mig. Jobbet är som personlig assistent, tänkte att det kunde vara kul att få komma ut och jobba igen då det var 6 år sen sist. Tjänsten jag sökte är på 50% och man jobbar tre dagar-ledig tre dagar och så rullar schemat, riktigt bra och det är bara kvällstid samt helger så det skulle passa mig bra. Blev lite förvånad när dom ringde i tisdags och berättade att min ansökan fanns bland dom utvalda och att jag är välkommen på anställningsintervju den 10:e maj nu, hjälp vad nervöst och roligt det känns på samma gång :-) Nu håller vi tummarna!
Idag har jag städat övervåningen och bäddat rent i barnens sängar, skönt att få städa ifred när Viktor är i skolan och tjejerna hos dagmamman. Mannen min svetsade på en gammal SAAB i garaget så han hade att roa sig med han också.
Till middag idag blev det linssoppa och broccolisallad med päron o valnötter, soppan var helt okej men salladen var ingen höjdare då jag inte gillade kombinationen broccoli/päron, men barnen gillade den... helt fel att blanda tycker jag men smaken är ju som baken, delad.



Nu sitter jag i soffan och känner hur det svider i ögonen men vägrar lägga mig så här tidigt för då vaknar jag mitt i natten och är pigg. Väntar nog uppe till Micke kommer hem så jag slipper krypa ner ensam. Imorgon är han ledig och då vet jag en liten "pappafjant" som kommer vara nöjd :-)
Nu ska jag tända lite lampor här och sen spela lite på Facebook.



Godkväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0