Sjukt!

Har inte orkat blogga för det är så mycket hela tiden... för att nämna en del av det så är det njursten för mannen, krupp för Alice, förkylning för Astrid och hunden är sjuk. Micke spenderade lördagsnatten på sjukhuset i V-ås för sin njursten och en ordentlig infektion i kroppen. Jag hade turen att få Jimmy (grannen) som sällskap med ett par glas vin till melodifestivalen, Alice sov men Astrid var uppe o dansa till all musik med jimmys dotter :-) När jag vaknade på söndag morgon trodde jag inte Micke var hemma än men det var han, han kom hem runt kl 6 men la sig aldrig i sängen då han inte ville väcka oss.. Jag, Astrid och hunden låg o sov så gott i samma säng :-) Måndagen började med ett samtal till djursjukhuset i Strömsholm då jag oroade mig för hunden som inte åt eller drack + att hon sov hela tiden. Vi åkte dit medans tjejerna fick leka hos mormor. Efter 5 timmar med blodprover, röntgen, ultraljud och massa annat så kom dom fram till att hon både var skendräktig (hon är kär i grannens hund) och har inflammation i magsäck och tarmar :-( Vi fick svälta henne ett dygn och nu äter hon ris och specialkost några dagar, stackars Doris... Nu mår hon mycket bättre iaf.
Inatt vakna jag runt 2.30 av att Alice hostade, hörde att det lät som krupp men det blev inget mer så jag somnade om. Imorse när jag gick upp var dock kruppen i full gång och satt sedan i till långt in på eftermiddagen, jobbigt det där. Vi tog iaf en tripp till Arboga och handlade mat för det behövdes, jag körde hem och det gick så bra så. Nu på kvällen har vi bara legat i soffan, känns som jag håller på bli riktigt sjuk, är så otroligt trött idag men sånt är livet när man är en ganska stor familj, det går runt med sjukdomar hela tiden. Nu ligger Micke o Doris och snarkar här i soffan, lite irriterande när man försöker höra teven, tur dom är så söta iaf ;-) Avslutar med bilder på familjen och lite mat/bakverk jag gjort den senaste tiden....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0