Vi fick en bebis i helgen

Tyvärr var det bara för en natt ;-) Vi lånade Emil lördag till söndag och det var så mysigt så även om det var lite konstigt att vakna en gång i timmen av någon som tappade sin napp. Emil är en sån bebis som alla önskar sig, ler och är glad hela tiden :-)
Även om han är snäll så var det skönt att kunna lämna tillbaka honom, förstår inte hur folk pallar med så tätt mellan barnen som 1 år? En bebis på armen och jaga en snart 2 åring är inte min melodi iaf :-) Tycker det var lagom med 3 år som det är mellan mina tjejer för då förstod ju också Alice att mamma hade en bebis i magen och kunde vara mer delaktig. Glädje har dom av varandra ändå och leker mycket tillsammans.
Idag har vi varit ute som vanligt när det är så fint väder, barnen somnar gott om kvällarna efter allt bus. Mamma var barnvakt till Svea o Emil för Jenny jobbade kväll så dom kom över på lite fika o bus. Fyllde upp hinkar med vatten o lät dom plaska bäst dom ville, tänk vad lite kan roa :-) Nu sover tjejerna sen flera timmar tillbaka men Viktor hade svårt att somna ikväll så han somnade nyss och jag klandrar honom inte då det är varmt inne hur mycket man än öppnar, måste inhandla takfläktar till alla sovrum och vardagsrummet. Nu ligger jag, mannen o hunden i soffan o är väldigt trötta så det blir att ta sig en våning upp för att sova strax. Vi kollade nyss på "En unge i minuten" och det är konstigt att man faktiskt längtar till att få komma dit igen, man riktigt känner hur ont det gör men ändå vill man vara där nu :-)
Imorgon är det skola för Viktor som vanligt o dagmamma för girlsen så nu måste jag sova om dom ska få en någolunda trevlig mamma ;-)





Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0